2012. június 5., kedd

Naptej

Most, amikor írom e sorokat, az időjárás nem igazán azt sugallja így nyár elején, hogy valaha szükségünk lesz naptejre, de azért optimista vagyok.
Sőt, Lukrécia oldalán van már recept dögivel, nem is a kalandvágy hajtott, hanem egyszerűen volt itthon egy kis ez meg az, amelyek nemsokára lejárnak, és gondoltam a legjobb lesz, ha naptejet gyártok belőlük.

Hozzávalók tehát, amit találtam a kamrában:
-50gr shea vaj
-50gr lanolin
-kb 25evőkanál olaj (én szezám olajat raktam bele, de bármilyen olaj jó)
-kb 15gr sunblocker por (ez a titán-dioxid és cink-oxid keveréke

Gőz fölött felolvasztottam, jól elkevertem és hűtés után ment egy régi babaolajos flakonba. Jó kis olajos krém, gyereket bekentem vele tegnap reggel, és kicsit hagytam meztelenül futkározni a házban, míg beszívta. Tuti jól taszítja a vizet is. Persze nem kell mondanom, hogy 12-15 óráig még ezzel sem megyünk napra!

Szívecske: mert szeretjük a bőrünket :)

6 megjegyzés:

  1. azért az nem semmi, h van otthon lanolin a kamrában:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már nincs :D Régebben vettem, már nem is tudom mire, de végül nem készítettem el :P

      Törlés
  2. :) még jó, h pont volt:)
    amúgy azóta is a te szájvizedet használjuk:) mármint a te recepted alapján:)(egyszer kértem Tőled pontos mértékegységeket az adagoláshoz..) már sok hónapja, pont reggel fogyott el, eset kavarom a következőt, és még mindig van a fél kiló nádcukorból és a mentaolajból is bőven:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De válaszoltam, ugye??? :D Örülök, hogy ízlik :) Én imádom a szájvizet!
      De várj nádcukor? Nem nyírfa? Mert utóbbi ok, de a nádat remélem nem ajánlgattam :D

      Törlés
  3. persze, válaszoltál, és megadtad az arányokat:) és persze nyírfa..nem tudom miért írtam nádcukrot :S már kész is a következő adag:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnyugodtam :D és tényleg :D egészségetekre!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kedves Látogató!
Köszönöm, hogy megtiszteltél bizalmaddal és látogatásoddal. Remélem, nagyon jól érzed majd magad nálam, és sok új ötletet tudok neked adni. Ahhoz, hogy hosszútávon működhessen a blog és sokáig tudjak az olvasóknak örömet okozni (és én is sokáig örömöm lelhessem az alkotásban), arra kérlek Téged, hogy a blogban megjelent tartalmakat ne másold, hanem a link megjelenítésével jelöld meg a forrást, mert rengeteg munkám van a kitalálástól a megvalósításon át egészen addig, hogy ide (igényesen) felkerülhessen bármi. Köszönöm megértésedet! ;-)
Szeretettel várlak vissza :-)
Fanni